marți, 20 aprilie 2010

LOCURI SI OAMENI




Image



LA PALMA


Acolo unde se agata harta in cui, oamenii sunt altfel. Prinsi intre valori morale, crestinism si traditie, isi duc existenta simplu dar intens. Privesti in ochii lor si vezi lucrurile despre care ei iti povestesc. Intreaga lor viata se deruleaza prin pupila albastra, pe tenul alb-rosiatic, pe buzele exfoliate de vant iar tu vezi lucrul acesta. Mi-a placut sa stau si sa ascult povestiri din tineretea mamei , intr-o camera incalzita de o soba de teracota mare de culoarea scoartei de fag, o camera ce miroase a ieri. O palma ridata si o voce calda. Apoi am fost la Palma. Acolo, vantul dinspre Suceava coteste la Radauti luand cu el si pe cel de prin satele din jur, urca pe serpentine pentru a se intalni cu cel ce vine vajaind dinspre Vicovul de Sus. Iti flutura parul atat de tare incat nu ai timp sa te aranjezi si rasuflarea te grabeste sa ramai mut in fata privelistei.

O minune,o palma din priveliste , fiind acoperita de paduri, paduri, paduri.




Image


La inceput iti transpira palma cand ma tineai de mana.




Intotdeauna am stat si m-am mirat cum fiecarui sentiment de-al meu ii gasesc o piesa caruia sa i se potriveasca perfect. Apoi, am stat si m-am intrebat cum de gasesc intotdeauna un artist care sa fi trecut prin ceea ce am trecut eu urmand incercarea de a gasi mesajul ascuns din acorduri si versuri. Poate e asa, poate nu e, de fapt, mi-am dat seama ca artistul nu canta experienta mea ci canta experiente comune. Sentimentul capata valoare de nota muzicala, mimica fetei se simte in timbrul vocal din fata microfonului si finalul piesei e la fel de linistit ca atunci cand dupa multele intrebari, frustrari, tulburari si plansete esti umplut de pace. De fiecare data cand am avut probleme in viata nu m-am rugat lui Dumnezeu pentru rezolvare instant cat pocnesc eu din degete. M-am rugat lui Dumnezeu pentru pace in inima si intotdeauna m-am trezit ridicandu-ma de pe genunchi cu lacrimi, da, dar cu liniste si cu fata luminata. Atunci am stiut ca este felul lui Dumnezeu de a-mi arata ca El inca ma asculta si imi vrea sufletul intreg pentru binele meu absolut si pentru cresterea mea spirituala. Poate ma pierd in cuvinte cateodata dar reusesc sa simt. Sa simt ceea ce am pierdut, regasind o inima sincera iar daca nu ati inteles ce vreau eu sa spun pana acum, dati play la piesa de mai jos si mai cititi inca o data, incet si cu pace in suflet.


Vatra Moldovitei

Vatra Moldovitei Monastery

VICOVU DE SUS


Vicovul-de-Sus, Romania - Untitled

VICOVU DE SUS




Oraşul Vicovu de Sus este un orăşel situat în nordul României la graniţa cu Ucraina, un plai de dor unde oricine păşeşte nu doreşte să mai plece. Mărturie a pitorescului zonei geografice în care este situată comuna Vicovu de Sus este descrierea făcută de Mihail Sadoveanu: „Vicovu de Sus este aşezată pe valea Sucevei ce străbate dulcea Bucovină ..., acest rai, unic prin fertilitate, având locuitori statornici din cea mai adâncă preistorie”.

Vicovu de Sus este unul din cele 11 oraşe din judeţul Suceava. În partea de nord, oraşul este mărginit de frontiera de stat dintre România şi Ucraina, la sud de Obcina Mare, la sud-est de comuna Vicovu de Jos, la nord-est de comuna Bilca, în partea de vest oraşul este delimitat de comuna Straja şi în partea de sud-vest de râul Suceava, ce trasează linia administrativă dintre oraş şi comuna Putna.


http://www.primariavicovudesus.ro/


IMG_7259 by chathamsq.



Cunoscuta solistă de muzică populară Sofia Vicoveanca a copilărit în zona Vicovului căruia îi poartă numele. Conturată parcă din doinele, baladele şi cântecele de joc pe care le interpretează, Sofia Vicoveanca face cunoscute lumii întregi tradiţiile din zona Bucovinei. Cântece din discografia sa: “Bucovină mândră floare”, “Asta-i joc din Bucovina”, “Asta-i hora mare”, “Arde foc sub opincuţe”, “Am trăit bine cu jocul”, “Supărarea, bat-o, Doamne!”, “Lume, lume trecătoare”, “Bătrâneţea când te bate”, “Săracă vecina mea”, “M-am sfădit rău cu bădiţa”, “Am avut un pui pe lume”.



http://www.ecomunitate.ro/Cultura(12900).html

http://formenoi.wordpress.com/2008/12/10/la-palma/








Image search at PicPoke.com


Manastirea Putna


Manastirea Putna



Paste Fericit ! (Happy Easter!)